შეფასების სქემები

თვითშეფასების კითხვარი მოსწავლეებისათვის (დააჭირეთ ბმულს). 



ონლაინ გაკვეთილების შეფასების რუბრიკა 

(დააჭირეთ ბმულს).



აკვეთილში ჩართულობის შეფასების რუბრიკა


ქულები და კრიტერიუმები
9-10 ქულა
7-8 ქულა
4-5-6 ქულა
3-2-1 ქულა
აქტიური მონაწილეობა
ყოველთვის მონაწილეობს  და ხშირად წარმართავს კიდეც საკლასო მსჯელობას
ყოველთვის მონაწილეობს
ხშირად მონაწილეობს
იშვიათად  ან საერთოდ არ მონაწილეობს
გამართული და სწორი მეტყველება
გამართულად მეტყველებს, აქვს მდიდარი ლექსიკა და შემოქმედებითად იყენებს ენობრივ–გამომსახველობით საშუალებებს
გამართულად მეტყველებს და იყენებს მართებულ სინტაქსურ და გრამატიკულ კონსტრუქციებს
იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს. მეტ–ნაკლებად გამართულად საუბრობს
არ იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს
საკუთარი აზრის დასაბუთებულად წარმოდგენა
ყოველთვის დამაჯერებლად და არგუმენტირებულად წარმოადგენს თავის მოსაზრებას
თითქმის ყოველთვის ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას
სირად ახერხებს საკუთარი აზრის დასაბუთებას
უჭირს გამართულად საუბარი, ხშირად ვერ ასაბუთებს საკუთარ აზრს
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით. კორექტულია და ამჟღავნებს სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემას
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით.
უსმენს სხვებს და აცდის საუბრის დამთავრებას
არ უსმენს სხვებს
და არ აცდის საუბრის დამთავრებას

პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა


#
კრიტერიუმი/ქულები
ყოველთვის
ხანდახან
არასოდეს
1
პასუხობს თემას


2
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)


3
საუბრობს გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას


4
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს


5
დარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს


6
იყენებს თვალსაჩინოებას


7
იცავს დროის ლიმიტს











ჯგუფის წევრის მუშაობის შეფასების ცხრილი
კრიტერიუმები
1–5
6–7
8–10
მოსწავლე კარგად აცნობიერებს საკუთარ ფუნქციას ჯგუფში
არასოდეს
იშვიათად
ყოველთვის
მოსწავლე პასუხისმგებლობით ეკიდება საკუთარ ფუნქციას ჯგუფში
არასოდეს
იშვიათად
ყოველთვის
მოსწავლე საუბრობს კონსტრუქციულად, საკითხი სირგვლივ
არასოდეს
იშვიათად
ყოველთვის
მოსწავლე ყურადღებით უსმენსსხვებს
არასოდეს
იშვიათად
ყოველთვის
მოსწავლეს შეუძლია განსხვავებული აზრის აღიარება და აზრის გამოხატვა ს ხვისი შეურაცხყოფის გარეშე
არასოდეს
იშვიათად
ყოველთვის
მოსწავლეს შეუძლია კომპრომისზე წასვლა ჯგუფის ინტერესებისათვის
არასოდეს
იშვიათად
ყოველთვის
მოსწავლე სამუშაოს ასრულებსდროულად და ხარისხიანად
არასოდეს
იშვიათად
ყოველთვის








ჯგუფური მუშაობის შეფასების სქემა
კრიტერიუმები
1–4
5–6
7–8
9–10
ჯგუფის მიერ სამუშაოს მიზნის გააზრება
ჯგუფმა სამუშაოს მიზანი კარგად ვერ გააცნობიერა
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი ნაწილობრივ გააცნობიერა
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი გააცნობიერა
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი კარგად გააცნობიერა
ჯგუფის მიერ სამუშაოს დაგეგმვა
ჯგუფმა სამუშაო ვერ დაგეგმა, ამიტომაც მისი საქმიანობა სტიქიური იყო
ჯგუფმა სამუშაო დაგეგმა, მაგრამ გეგმიდან გადაუხვია
ჯგუფმა სამუშაო დაგეგმა, მაგრამ დროდადრო
 უხდებოდა გეგმიდან გადხვევა
ჯგუფმა სამუშაო კარგად დაგეგმა და შეასრულა გეგმით გათვალისწინებული ყველა პუნქტი
ჯგუფის მიერ სამუშაოს ორგანიზება
სამუშაო არ იყო ორგანიზებული.ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არ განაწილებულა
სამუშაო ნაწილობრივ იყო ორგანიზებული და ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა
სამუშაო ორგანიზებული იყო, მაგრამ ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა
სამუშაო კარგად ორგანიზებულიიყო, მაგრამ ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები სწორადა თანაბრად გადანაწილდა
ჯგუფის წევრთა ჩართულობა, ჯგუფის წევრთა შორის ურთიერთობა
ჯგუფის წევრები არ აქტიურობდნენ,ჯგუფის  წევრებს შორის არ შეინიშნებოდა თანამშრომლობითი გარემო
მხოლოდ ერთი–ორი მოსწავლე აქტიურობდა, ჯგუფის აქტიურ წევრებსა და პასიურ წევრებს შორის ზოგჯერ ურთიერთობები იძაბებოდა
ჯგუფის თითქმის ყველა წევრი იყო აქტიური,ჯგუფის წევრებს შორის ძირითადად პოზიტიური ურთიერთობები იყო
ჯგუფის  ყველა წევრი იყო აქტიური და სამუშაო ნაყოფიერი, ჯგუფის წევრებს შორის იყო პოზიტიური და საქმიანი ურთიერთობები


ჯგუფში მუშაობის შეფასების სქემა


#
გვარი, სახელი
მონაწილეობს ჯგუფის მუშაობაში
პატივს სცემს სხვის აზრს
ორგანიზებულობა
კონფლიქტურობა
წარადგენს ნამუშევარს
1.        
+
ხედავს თავის როლს
მორცხვია
2.        
ცდილობს იყოს აქტიური
+
3.        
აგვარებს კონფლიქტს
აქტიურად
4.        
პასიურად
_
თავს არიდებს
5.        
6.        
ვერ ახდენს ორგანიზებას
კონფლიქტურია
7.        
აქტიურად
_






 ჯგუფში მუშაობის შეფასების რუბრიკა მასწავლებლისათვის
(დაკვირვებისა და კომენტარებისათვის)

ჯგუფები
მოსწავლეები (სახელი, გვარი)
კომენტარები ჯგუფის მუშაობის პროცესში
I-ჯგუფი

II-ჯგუფი

III-ჯგუფი
IV-ჯგუფი
V-ჯგუფი







მოსწავლის თვითშეფასება

სახელი, გვარი -----------------------------------------------------------------------------------------------

საგანი ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

გაკვეთილის თემა -------------------------------------------------------------------------------------------

თარიღი -------------------------------------------------------------------------------------------------------


აღნიშნე სწორი პასუხი
ყოველთვის
ხანდახან
არასდროს
ჩემს აზრს თავისუფლად გამოვთქვამ;
ვცდილობარგუმენტირებულად ვისაუბრო;
როცა სხვა ლაპარაკობს ყურადღებით ვუსმენ;
განსხვავებული აზრი მაინტერესებს;
განსხვავებულ აზრს ვითვალისწინებ;
ვცდილობ თემას არ ავცდე;
ვიცირომ კამათი ჩხუბში არ უნდა გადაიზარდოს;





მასწავლებლის თვითშეფასების სქემა
გაკვეთილის თემა:--------------------------------------------------------------------------------------------------------
თარიღი:--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

N
კრიტერიუმები/ ქულები
ყოველთვის
ხანდახან
არასდროს
1.
გაკვეთილის მიზანი გასაგები, კონკრეტული და რეალისტური იყო;
2.
აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას;
3.
გაკვეთილის დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას;
4.
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მიღწევას;
5.
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში;
6.
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებლობები;
7.
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს;
8.
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას;







განმსაზღვრელი შეფასების სქემა

კრიტერიუმები/
შკალა
1-4 ქულა
5-6 ქულა
7-8 ქულა
9-10 ქულა
რუკასთან მუშაობა
მოსწავლეს არ შეუძლია რუკასთან მუშაობა;


მოსწავლე ვერ განსაზღვრავს თითოეული კუთხის ადგილმდებარეობას;



მოსწავლეს არ შეუძლია ჩამოთვალოს თითოეული კუთხის მეზობელი კუთხე ან სახელმწიფო;



მოსწავლეს არ შეუძლია დაახასიათოს კუთხეები ტრადიციების, წეს-ჩვეულებების, ან ბუნებრივი რესურსების მიხედვით;
მოსწავლე ნაწილობრივ მუშაობს რუკასთან;


მოსწავლე ნაწილობრივ განსაზღვრავს საქართველოს რუკაზე თითოეული კუთხის ადგილმდებარეობას;


მოსწავლეს ნაწილობრივ შეუძლია ჩამოთვალოს თითოეული კუთხის მეზობელი კუთხე ან სახელმწიფო;



მოსწავლეს ნაწილობრივ შეუძლია დაახასიათოს კუთხეები ტრადიციების, წეს-ჩვეულებების, ან ბუნებრივი რესურსების მიხედვით;
მოსწავლე კარგად მუშაობს რუკასთან;


მოსწავლე თავისუფლად ალაგებს თითოეულ კუთხეს თავისი ადგილმდებარეობის მკიხედვით კონტურულ რუკაზე;

მოსწავლეს მასწავლებლის დახმარებით შეუძლია ჩამოთვალოს თითოეული კუთხის მეზობელი კუთხე ან სახელმწიფო;

მოსწავლე კარგად შეუძლია დაახასიათოს კუთხეები ტრადიციების, წეს-ჩვეულებების, ან ბუნებრივი რესურსების მიხედვით;
მოსწავლე დამოუკიდებლად მუშაობს რუკასთან;

მოსწავლე თავისუფლად განსაზღვრავს საქართველოს კუთხეების გეოგრაფიულ ადგილმდებარეობას;

მოსწავლეს უშეცდომოდ და დამოუკიდებლად შეუძლია ჩამოთვალოს თითოეული კუთხის მეზობელი კუთხე ან სახელმწიფო;


მოსწავლეს დამოუკიდებლად შეუძლია დაახასიათოს კუთხეები ტრადიციების, წეს-ჩვეულებების, ან ბუნებრივი რესურსების მიხედვით;
ჯგუფური მუშაობა
მოსწავლე ვერ აცნობიერებს საკუთარ ფუნქციას ჯგუფში;




მოსწავლე ჯგუფში დაკისრებულ მოვალეობებს არ ეკიდება პასუხისმგებლობით;




მოსწავლე არ უსმენს სხვებს, არ გამოხატავს საკუთარ შეხედულებებს.
მოსწავლე ნაწილობრივ აცნობიერებს მის ფუნქციას ჯგუფში, ასრულებს მცირე სამუშაობებს;


მოსწავლე ჯგუფში დაკისრებულ მოვალეობებს ეკიდება მეტნაკლები პასუხისმგებლობით;




მოსწავლე ყურადღებით უსმენს სხვებს, მაგრამ ნაწილობრივ გამოხატავს საკუთარ შეხედულებებს;
მოსწავლე აკარგად აცნობიერებს მის ფუნქციას ჯგუფში ქტიურად ერთვება ჯგუფურ მუშაობაში;


მოსწავლე ჯგუფში დაკისრებულ მოვალეობებს ასრულებს პასუხისმგებლობით;




მოსწავლე ყურადღებით უსმენს სხვებს, გამოთქვამს საკუთარ აზრს და შეხედულებებს. მოჰყავს არგუმენტები;


მოსწავლე კარგად აცნობიერებს მის ფუნქციას ჯგუფში, სამუშაოს ასრულებს ხარისხიანად და დროულად;

მოსწავლე ჯგუფში დაკისრებულ მოვალეობებს ასრულებს პასუხისმგებლობით,
ავლენს ლიდერისათვის დამახასიათებელ თვისებებს;

მოსწავლეს შეუძლია მოუსმინოს სხვის აზრს და საკუთარი გამოხატოს შეურახყოფის გარეშე;
ყოველთვის არგუმენტირებულად გადმოსცემს საკუთარ შეხედულებებს, მოჰყავს მაგალითები;

პრეზენტაციის უნარი
მოსწავლეს არ აქვს პრეზენტაციისათვის საჭირო უნარ-ჩვევები;








ვერ მსჯელობს;

მოსწავლეს ნაწილობრივ აქსვ პრეზენტაციისათვის საჭირო უნარ-ჩვევები;







მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა, მაგრამ არის რამდენიმე არსებითი შეცდომა;


მოსწავლეს კარგად აქვს განვითარებული პრეზენტაციისათვის საჭირო უნარები; მაგრამ, ხანდახან უჭირს აუდიტორიის ყურადღების მიპყრობა, ან ვერ იცავს რეგლამენტს.


მსჯელობს, მაგრამ თხრობისას დარღვეულია ლოგიკური ბმა. აკლია თხრობის რომელიმე ელემენტი (შესავალი, ძირითადი ნაწილი, დასკვნა);
მოსწავლეს უმაღლეს დონეზე აქვს განვითარებული პრეზენტატორის უნარები; იცავს რეგლამენტს, ფლობს საკომუნიკაციო უნარებს (ჟესტიკულაცია, ხმის ტემბრი,  აუდიტორიის ფლობა).

მოსწავლე მსჯელობს არგუმენტირებულად, დამაჯერებლად, მოჰყავს ციტატები, ავლებს პარალელებს;



Комментариев нет:

Отправить комментарий